Városlista
2025. április 25, péntek - Márk

Hírek

2019. Október 03. 13:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat elsősorban teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek - derül ki a BrandFizz Employer Branding Kft. felméréséből, amelyről közleményben tájékoztatták az MTI-t.

A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó cég 967 kékgalléros munkavállaló bevonásával készített felmérést tavaly és idén május között.

A felmérés szerint a fizikai dolgozóknak is szükségük van munkájuk elismerésére. A megkérdezett munkavállalók 48, illetve 38 százaléka szerint a dolgozók felmondása elsősorban a teljesítményalapú bónusz, illetve a teljesítmény elismerésének hiányával magyarázható. A válaszadók 37 százaléka vélekedett úgy, hogy a dolgozók kilépése a nem megfelelő fizetéssel, valamint a munka és magánélet egyensúlytalanságával áll összefüggésben.

A közlemény idézte Horváth Ádámot, a BrandFizz Employer Branding Kft. társalapítóját, aki rámutatott: a dolgozók megtartása érdekében a fizetés mellett átlátható juttatási rendszerre is szükség van. A munkaerő megtartása nem oldható meg egy jól sikerült és nagy költségvetésű céges karácsonyi bulival - jelezte a szakember.

A felmérésből kiderült, a fizikai dolgozóknak fontos, hogy milyen a csapat és milyen hangulatban telik a munkaidő. Ezeket a tényezőket csupán a stabil, biztonságos munkakörnyezet iránti igény és a fizetés előzi meg.

A kutatás szerint a kékgallérosok nagyvállalatnál szeretnek a legjobban dolgozni. Meghatározó számukra, hogy elégedettek legyenek a közvetlen felettes személyével, elérhetőségével, valamint a kihívással is.

A kutatásban vizsgálták azt is, hogy milyen csatornákat használnak tájékozódásra a kékgalléros álláskeresők. Az eredmények szerint 58 százalékuk ismerősökön, barátokon keresztül tájékozódik, közel 37 százalékuk megnézi a cég karrier oldalát álláskereséskor, hírlevéllel viszont csak 11 százalékuk érhető el.

A 2016-ban alapított BrandFizz Employer Branding Kft. a munkáltatói márka kiépítésében nyújt segítséget a vállalkozásoknak, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkaerőpiaci körülményekhez.

Címkék: dolgozó, juttatás

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 25. 07:41, péntek | Belföld

Folytatódik a változékony időjárás április utolsó hétvégéjén is

Folytatódik a változékony időjárás április utolsó hétvégéjén is: pénteken és szombaton többfelé kell esőre, záporra számítani, az ország nyugati részén inkább a borult ég és eső lesz a jellemző, míg keleten többórás napsüt

2025. Április 25. 07:39, péntek | Belföld

Szexuálisan bántalmazta a családjában élő nevelt gyermekeket

Többrendbeli, tizenkét és tizennyolc év alatti, a hatalma, felügyelete alatt álló gyermekek sérelmére elkövetett szexuális erőszak bűntette miatt emelt vádat a Veszprém Vármegyei Főügyészség egy 31 éves férfival szemben.

2025. Április 24. 07:35, csütörtök | Belföld

Felhőszakadásra, villámárvízre figyelmeztet a meteorológia

Felhőszakadásra, villámárvízre figyelmeztet a HungaroMet Zrt. szerdai Facebook-bejegyzésében.

2025. Április 23. 07:51, szerda | Belföld

A valaha volt legalacsonyabb áramtermelési igényt mérték húsvéthétfőn

A valaha volt legalacsonyabb áramtermelési igényt mérték húsvéthétfőn, mert a szó szerint világbajnok arányú magyar naperőművek dübörögtek - írta az Energiaügyi Minisztérium (EM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán.